hadishariati


تعریف دست سازه: ... ... ... .[1] دست سازه ها به سه شکل یافت می شوند:  دست سازه های ساخته نشده که با ابزارهای در دسترس، توسط معلم و دانش آموز ساخته می شوند.  دست سازه های ساخته شده که توسط شرکت ها

تماشای جزئیات بیشتر

! ما میدانیم شما چه چیزی نیاز دارید


! شروع کن

خدمات ما نسبت به شما


طرحی از جنس الماس

تمامی طراحی ما استاندارد بوده و با بهترین کیفیت عرضه میشود

ارسال سفارشات

ارسال سریع سفارشات شما کمتر از یک هفته

تغییر در طراحی

شما میتوانید بعد از سفارش خود تغییراتی در طرح خود ایجاد کنید

ساخته شده توسط عشق

تمامی محصولات ما تمام عشق ساخته شده اند

دست سازه قطار ریاضی
دست سازه قطار ریاضی
تعریف دست سازه: ... ... ... .[1]
دست سازه ها به سه شکل یافت می شوند:
 دست سازه های ساخته نشده که با ابزارهای در دسترس، توسط معلم و دانش آموز ساخته می شوند.
 دست سازه های ساخته شده که توسط شرکت های صنایع آموزشی تهیه می شوند.(پول دارید برید بخرید!)
 دست سازه های مجازی که شباهت زیادی به دست سازه های فیزیکی دارند و در محیط رایانه یافت می شوند.

پیشنهاد
تلفیقی عمل کردن را فراموش نکنید؛ زنگ هنر را غنیمت بشمارید. برای ساخت دست سازها از زنگ هنر استفاده کنید؛ اینگونه با یک تیر سه-چهارتا نشان را میزنید؛ مثلاً اولاً دست سازه را ساختید، دوماً فعالیت زنگ هنر را با یک موضوع تلفیقی انجام دادهاید، سوماً هر کس برای خود یک دستسازه دارد. (اصل مالکیت) چهارماً که از همه مهمتر است خود شما هیچ هزینهای نکردهاید چون بچه ها وسایل و لوازم ساخت دست سازه را تهیه کرده اند و علاوه برهمه ی اینها با این کار شیرینی هنر را به کلاس خوشمزه!!! ریاضی تزریق میکنید.[2]
اهمیت دست سازها
دو جمله بگم و ختم موضوع؛ از دیدگاه مویر، دست سازهها ابزارهایی هستند که ایده های انتزاعی ریاضیات را به طور صریح، روشن، عینی و محسوس نمایش می دهند. استین و بووالینو (حالاهرکی) نیز دس تسازهها را به عنوان یکی از راه هایی که ریاضیات را برای دانش آموزان با معنا می کنند، معرفی کرده اند.

قطار ریاضی
مخاطبین: دانشآموزان اول، دوم، سوم، چهارم ،(پنجم؛ نه دیگه تا همون چهارم)
وسایل مورد نیاز: مقوا، کاغذ رنگی، لیوان یکبار مصرف، نی نوشابه و یا هر سیخ دیگری، چسب نواری نروماده و هر چیز دیگری که به خواست شما بستگی دارد.
طرز ساخت: تمامی روند کار با توجه به تصویر گویا میباشد. (علاوه براینکه در کلاس نیز معرفی میشود.)
توضیحات: هر طرف از قطار مورد نظر کارکرد مختص به خود را دارد؛ در یک طرف دانش آموزان اعمال جمع و تفریق را به طور کاملاً عینی[3] و ملموس به کمک بستهها انجام میدهد و در طرف دیگر ایشان میتواند تمامی اعمال چهارگانه (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) را انجام دهد.(اصل تکرار و تمرین)


1) خجالت بکشید! واقعاً توقع داشتید برای دستسازه هم تعریف بگم. ... ولی... نه... باشه میگم: دست سازهها در شکلهای متنوعی ظاهر میشوند و اغلب به صورت اشیای فیزیکی تعریف میشوند که به عنوان ابزارهای تدریس مورد استفاده قرار میگیرند تا دانش آموزان را با یادگیری عملی ریاضی درگیر کنند. (بوگان، هارپر و وایت میر، 2۰۰۲)
2) شاید کسی از شما بگوید ساخت دست سازه را در زنگ خود ریاضی انجام بدهیم ولی نه، این45-50 دقیقه ی زنگ ریاضی باید صرف فعالیته ای مهمتری شود.
3) دوستان وقتی میخوانید که با توجه به نظریه ی پیاژه کودکان دبستانی دارای تفکر عینی هستند پس نگید: خب که چی؟ الان این چرت پرتا رو چکار کنم.
کد امنیتی رفرش

همین حالا ما را لمس کنید


. آیا شما برای ایجاد پروژه جدید با ما آماده هستید ؟ خیلی خوب . از طریق ایمیل و شماره تماس با ما درمیان بگذارید
ما در اسر وقت به سفارش شما رسیدگی میکنیم

123-456-6789